Normaal gesproken zakken de palen bij de parkeerplaats in de grond als een RUG-medewerker een pasje voor een apparaat houdt, maar nu is een van de palen weg en de ander is uitgezet.
Robert Rossingh, teamleider van de interne dienst van het Harmoniecomplex, is druk bezig het probleem op te lossen. Hij hoopt dat er geen misbruik zal worden gemaakt van de situatie.
‘Op dit moment is er nog geen sprake van overlast’, zegt Rossingh, doelend op wildparkeerders. ‘We zitten in een vrij rustige periode. De parkeerplaats staat wel helemaal vol, want we gebruiken de ruimte die we hebben vrijgemaakt al optimaal.’
Maand
De reparatie laat nog wel even op zich wachten. De onderdelen zijn voor de kerstvakantie al besteld, maar het duurt naar verwachting nog een maand voordat deze geleverd worden.
‘We hebben benadrukt dat het haast heeft’, zegt Rossingh, ‘maar als de delen geleverd worden, moeten ze natuurlijk ook nog geïnstalleerd worden. En dat kost ook tijd.’
Enkele maanden geleden maakte de universiteit de overstap naar het systeem met de RUG-pas om de parkeerplaats op te kunnen. Sindsdien ging de paal alleen naar beneden wanneer diegene ook daadwerkelijk werkte op die dag.