Deel nieuwe telefoons medewerkers doet het niet

De uitrol van het nieuwe telefonieplan van de RUG is begonnen. Maar tot ergernis van sommige medewerkers doet hun telefoon het niet.

Het CIT begon vorige week met het uitdelen van de nieuwe telefoons en heeft er op verschillende afdelingen en faculteiten inmiddels zo’n driehonderd uitgegeven. Maar sommige medewerkers klagen dat zij nu onbereikbaar zijn.

De universiteit besloot eerder dit jaar de vaste telefoons te vervangen door mobiele telefoons. Tijdelijke medewerkers en medewerkers met een aanstelling van minder dan 0,5 fte krijgen een softphone of sim-only. Medewerkers met een vaste aanstelling van meer dan 0,5 fte krijgen een standaard smartphone.

Niet verwacht

‘Het klopt dat een klein percentage het niet meteen doet’, zegt Sander van Lien van CIT. ‘Daar liepen we inderdaad tegenaan en dat hadden we niet verwacht.’ Volgens Van Lien gaat het om zo’n tien tot vijftien toestellen. ‘Daar kregen we sinds eind vorige week meldingen over.’

CIT heeft inmiddels door waar het aan ligt: de specifieke versie van Android die op de telefoon staat.  ‘Wij installeren een soort RUG-mapje op de telefoon. Als die map een andere Androidversie tegenkomt dan verwacht, dan ontstaat er een hiccup in het installatieproces.’

Handleiding

Het is volgens Van Lien makkelijk op te lossen. ‘De handleiding is nog niet gepubliceerd, maar daar wordt op dit moment de laatste hand aan gelegd’, zegt hij. In een paar stappen kunnen medewerkers het probleem dan zelf oplossen. 

Mensen die er liever hulp bij willen, kunnen zich ook melden bij de balie van CIT. ‘Daar is inmiddels ook bekend wat er moet gebeuren om de telefoons te laten werken en kunnen medewerkers meteen worden geholpen.’

Lees ook:

2 REACTIES

  1. Kan gebeuren! Blij in ieder geval met de mogelijkheid om te kiezen voor een mobiele telefoon of simkaart. Mooi systeem!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here