Back to the 80’s met Bob Fennis
Bob Fennis onderzoekt hoe wij als consumenten beïnvloed worden door allerlei subtiele en minder subtiele marketingprikkels. Oftewel hoe merken, producten, winkel-layout, reclameboodschappen, etalages enz. enz. van invloed zijn op wat wij denken, voelen en doen en hoe die effecten verklaard kunnen worden. Hij geeft er ook college over
Luister je op je werk naar muziek ?
‘Nee, nooit. Alleen in de auto en thuis.’
Je lijst staat vol met jaren ’80 iconen. Was dit voor jou de belangrijkste muziekperiode?
‘Wat mij betreft met afstand de beste periode voor experimentele en alternatieve (pop)muziek, ook al zullen velen het met me oneens zijn. Ik heb zelf ruim 10 jaar in een new wave bandje gezeten, dat het in 1993 nog tot de (nacht van) Pinkpop geschopt heeft. And Pigs Might Fly heet de band. Zie hier een nummer op youtube:
Actuele (nou ja…) bandjes die ik nu leuk vind zijn ook nadrukkelijk door die periode beïnvloed zoals Editors, Bloc Party, Franz Ferdinand. ‘
Speel je nu ook nog in een band?
‘Ik heb mezelf een tijdje geleden een prachtige Gretsch kado gedaan (Rockabilly oranje -toevallig dezelfde als Peter Buwalda die daar in DWDD en zijn column in de Volkskrant onlangs mooi over verteld heeft. Ik ben sinds kort weer actief aan het spelen. Maar vooralsnog moet ik het proces waardevoller vinden dan het resultaat geloof ik, haha. ‘
Ga je wel eens naar concerten?
‘Nee, veel te weinig. De laatste was Killing Joke maar dat is al wel weer even geleden’.
Wat is je favoriete liefdesliedje?
Treat me Nice, een B-kantje van Elvis Presley (weet niet meer van welk singletje). Daar heb ik mijn huidige vrouw het hof mee gemaakt…’.